Nog maar een paar dagen om van het speciale tarief te profiteren!

De weken vliegen voorbij nu we de Ostbelgien Classic 2022 naderen, de finale van de FIA Trophy Historic Regularity Rallies! In Eupen steken we een tandje bij om alles perfect te laten verlopen voor dit grootse evenement… maar we mogen niet vergeten dat het voordeligste tarief voor inschrijvingen op vrijdag 1 juli afloopt!

« Het is nog niet te laat, maar het is meer dan tijd om u officieel in te schrijven als u wilt profiteren van deze interessante voorwaarden, die een besparing van enkele honderden euro’s betekenen in vergelijking met de tweede fase van de inschrijvingen die binnenkort van start gaat, herinnert Michael Bartholemy, hoofd van ‘The Event’ en organisator, ons eraan. Ik kan u verzekeren dat niets aan het toeval zal worden overgelaten, met een parcours van meer dan 800 kilometer dat is uitgestippeld door Joseph Lambert, en dat zal bestaan uit regularity op open wegen, maar ook uit een aantal proeven op privéterreinen, die steeds aantrekkelijker worden. Zo kunnen we de trend van de grote Europese evenementen volgen, maar ook de toekomst van de regularity voorbereiden… ».

Ter herinnering, deze editie 2022 van de Ostbelgien Classic, die doorgaat op vrijdag 2, zaterdag 3 en zondag 4 december, zal trachten tegemoet te komen aan de vraag en de wensen van zoveel mogelijk mensen, met een rooster verdeeld in twee verschillende categorieën: Ostbelgien-Classic + (gemiddeld max. 50 km/u met RT, CH, CHS, bol-pijl of niet, kaarten, tests op privéterrein) en Ostbelgien-Classic (max. 45 km/u, RT, CH, CHS, bol-pijl, kaarten met makkelijke tracés, proeven op privéterrein). Zo kan elk team zijn moeilijkheidsgraad kiezen, naar gelang zijn ervaring en wensen.

« Het parcours is sinds eind april klaar,” legt Joseph Lambert uit, die verantwoordelijk is voor het traject, “en de vergunningsaanvragen zijn in behandeling. In vergelijking met de editie van 2021 zullen we ons meer op de Eifel concentreren en nieuwe wegen ontdekken. De zaterdagetappe eindigt in het Groothertogdom Luxemburg. Wij zullen dus Nederland mijden en de zijsprongetjes naar Duitsland beperken. Wat de uitsplitsing betreft, zal er geen lange reeks CHS zijn. Dit parcours zal in feite toegangelijker zijn voor de buitenlandse bemanningen, die zo een reële kans zullen hebben om de overwinning op te eisen. De sleutel tot het succes van een dergelijk evenement is het vinden van het juiste compromis wat de moeilijkheidsgraad betreft. We zijn er mee bezig, en het resultaat zou mooi moeten zijn… »

Om deze finale van de FIA Trophy Historic Regularity Rallies 2022 voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken, heeft ‘The Event’ besloten twee prijsniveaus aan te bieden, met een ‘All Inclusive’- en een ‘Just Drive’-formule, waardoor iedereen aan dit grootse festijn kan deelnemen volgens zijn beschikbare budget, met de mogelijkheid om zelf voor de accommodatie en de maaltijden te zorgen en zo wat zuiniger te zijn.

Wat nu al zeker is, is dat de crème de la crème van de internationale regularity aanwezig zal zijn om te proberen de eerste winnende teams van de Ostbelgien Classic op te volgen, namelijk Daniel Reuter en Robert Vandevorst (Porsche 944) in 2019, en Christophe Berteloot en Baptiste Gengoux (Porsche 911) in 2021.

De verleiding is groot om de talrijke valkuilen te ontwijken van het parcours dat vanuit het oosten van België vertrekt, in wat meer dan waarschijnlijk winterse weersomstandigheden zullen zijn, en het lijdt geen twijfel dat wanneer de definitieve lijst van kandidaten voor de overwinning in de Ostbelgien-Classic + en Ostbelgien-Classic wordt bekendgemaakt, een grote glimlach zal verschijnen in de rangen van “The Event”…